رمزگشایی کامل پهپاد«RQ170»
نظام نوین اسلامی
جهان زیر سایه ی اسلام

به نقل از بی بی سی؛

یک مقام سپاه پاسداران ایران از "رمز گشایی کامل اطلاعات" هواپیمای بدون سرنشین (RQ۱۷۰) آمریکایی که یک سال پیش سرنگون شده بود، خبر داده است.

بی بی سی در ادامه به نقل از خبرگزاری ایرنا افزود: سرتیپ امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران روز دوشنبه ۲۰ آذر، ۱۰ دسامبر گفت که پس از رمزگشایی کامل از اطلاعات هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی که سال گذشته توسط ایران سرنگون شده بود، مشخص شد که این هواپیما، برای "جاسوسی هسته‌ای" وارد حریم هوایی ایران نشده بود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در این رابطه گفت: "تمامی اطلاعات این پهپاد رمزگشایی شده به طوری که هم اینک می‌دانیم این پهپاد جاسوسی در چه مکان‌هایی حضور داشته است."

 

این سایت در ادامه آورده است: یک سال پیش، مقامات ایرانی اعلام کردند که یک فروند هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی آمریکا را که از مرز شرقی ایران وارد حریم هوایی این کشور شده بود، هدف قرار داده و موفق شده است این هواپیما را با خسارت کمی در اختیار بگیرد.

مقامات آمریکایی نیز با تائید اینکه این هواپیما برای انجام ماموریت شناسایی در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران وارد فضای هوایی این کشور شده بوده، خواهان بازگرداندن این هواپیما از سوی ایران شدند.

 

در همین رابطه آقای حاجی‌زاده گفت که متخصصان ایرانی پس از رمزگشایی اطلاعات این هواپیما متوجه شدند که "حتی یک ماموریت هسته‌ای هم در ایران نداشته" و این نشان می‌دهد که "آمریکایی‌ها مساله هسته‌ای را بهانه کرده‌اند."

او همچنین موضوع استفاده از قطعات هواپیمای آمریکایی برای ساخت هواپیمای بدون سرنشینی که اخیرا توسط اسرائیل سرنگون شد، را تکذیب کرد.

 

به گزارش فارس حاجی‌زاده همچنین درباره ویژگی‌های منحصر به فرد پهپاد آمریکایی گفت: موتور این هواپیما و سیستم حرارتی آن به گونه‌ای است که اختلاف دما ایجاد نکرده و موجب می‌شود تا این هواپیما از دید رادارها دور بماند.

وی با اشاره به ارتباط این هواپیما با سامانه‌های ماهواره‌ای اظهار داشت: در بخش صوت این هواپیما نیز از فناوری‌هایی استفاده شده که صدای این هواپیما با سنسورهای موجود قابل شنیدن نباشد و در رنگ آن نیز از فناوریی استفاده شده که وقتی این هواپیما مقداری فاصله می‌گیرد، نمی‌توان آن را دید.

 

وی خاطرنشان کرد: ابر سفیدی که پشت هواپیماها در موقع پرواز به وجود می‌آید در این پهپاد نیست و البته در سنسورهای جاسوسی آن نیز که فراطیفی عمل می‌کند از فناوری‌های بسیار پیشرفته‌ای استفاده شده که می‌تواند از طریق بازتابش امواج، حتی جنس و فیزیک اجسام بر روی زمین را هم مشخص کند.

برای مثال، در این سیستم تشخیص حتی یک تانک در زیر تور استتار قابل شناسایی است و این سامانه می‌تواند جنس زمینو تاحدی عمق آب را هم برای انجام عملیات‌های آبی و خاکی شناسایی کند.

 

حاجی‌زاده با تأکید بر اینکه امروز ما تمامی سامانه‌ها و هاردهای این هواپیما را رمزگشایی و تمام اطلاعات آن را استخراج کرده‌ایم، اظهار داشت: هیچ چیزی از این هواپیما نیست که ما ندانیم و ما قدم به قدم می‌دانیم که این هواپیما کجاها رفته است.

105

میزبان مارکت

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 20 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط سید محمد علمداری
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 141
بازدید کل : 4642
تعداد مطالب : 105
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1